Mobiel gebruik = een enorme tijdswinst bij het opnemen van bestellingen!
Als elke kelner via een mobiel toestel zijn bestellingen kan ingeven, direct aan tafel in samenspraak met de gasten, wordt er meteen een heel stuk korter op de bal gespeeld.
De kelner moet immers niets meer op een papiertje krabbelen of onthouden. Ook kunnen er spontaan opties gepresenteerd worden op het draadloos opname toestel, waardoor de kelner ze niet kan vergeten in te geven. De bakwijze van vlees is een courant voorbeeld: wanneer de klant een biefstuk friet besteld zal de kelner na ingave van dit artikel op de terminal, meteen op het scherm de vraag zien tevoorschijn komen omtrent de bakwijze. Bij mobiel gebruik wordt deze dan met één klik bevestigd uit een vooraf gemaakt keuzelijstje. Zo bekomen de mensen in de keuken meteen duidelijke instructies. Geen verloren werk meer om nogmaals aan de tafel te gaan navragen indien dit zou vergeten zijn.
Helaas is mobiel gebruik met draagbare apparaten in veel gevallen een heel dure aangelegenheid. De meeste klassieke kassasystemen gebruiken hiervoor specifieke of eigen apparatuur die dan enkel met hun systeem werken en ook een flink prijskaartje hebben.
Met de mogelijkheid om een iPod, iPhone of iPad als mobiel ingave toestel te gebruiken wordt deze optie plots voor heel wat meer restaurant houders haalbaar.
Een iPod is gemakkelijk verkrijgbaar en kost maar een fractie van vergelijkbare apparatuur bij de traditionele kassa systemen.